نوشته شده در 24 خرداد 1401، ساعت 09:15

عنوان مقاله 4

عنوان مقاله 4
خلاصه مطلب

همه ما در زندگی با موقعیت هایی روبرو می شویم که به درستی عمل نکنیم سلامت روانی خودمان و دیگران به خطر می افتد. این موفقیت ها مختلف هستند. به طور مثال: چگونه با دوستان و اطرافیان خود ارتباط برقرار کنیم؟ چگونه مسئولیت های جدید را بپذیریم ؟ چگونه تصمیم بگیریم؟چگونه مشکلاتمان را حل کنیم؟ چگونه با ترس ، اضطراب ، ناکامی ، افسردگی و فشارهای روانی مقابله کنیم؟

در قرن ۲۱ ؛ آموزش مهارت های زندگی به عنوان یک اصل، ضروری است:

« شکل دادن به زندگی از درون تا بیرون »

همه ما در زندگی با موقعیت هایی روبرو می شویم که به درستی عمل نکنیم سلامت روانی خودمان و دیگران به خطر می افتد. این موفقیت ها مختلف هستند. به طور مثال: چگونه با دوستان و اطرافیان خود ارتباط برقرار کنیم؟ چگونه مسئولیت های جدید را بپذیریم ؟ چگونه تصمیم بگیریم؟چگونه مشکلاتمان را حل کنیم؟ چگونه با ترس ، اضطراب ، ناکامی ، افسردگی و فشارهای روانی مقابله کنیم؟

تعریف:

مهارت های زندگی ، توانایی هایی هستند که به ما کمک می کنند با موقعیت های زندگی ، بخصوص موقعیت های پُرخطر ، به طور صحیح برخورد کنیم. وقتی این مهارت ها را کسب کردیم ، می توانیم در ایجاد ارتباط با دیگران سازگارانه عمل کنیم و بدون توسل به اعمالی که به خودمان یا دیگران صدمه می زند مشکلات را حل کنیم.

به طور کلی مهارت های زندگی؛ مهارت هایی هستند که برای افزایش توانایی های روانی – اجتماعی افراد آموزش داده می شوند و فرد را قادر می سازند تا به طور مؤثر با مقتضیات و کشمکش های زندگی روبرو شود که در نهایت منجر به ارتقای بهداشت روانی افراد جامعه، غنای روابط انسانی ، افزایش سلامت و رفتارهای سلامتیدر سطح جامعه می گردند.

آموزش مهارت هایی چون حل مسأله و تصمیم گیری ، تفکر خلاق و انتقادی ، روابط بین فردی ، خودآگاهی ، همدلی و مهارت های مقابله با استرس در مدارس ، علی الخصوص مقاطع تحصیلی حساس پیش دبستانی ، دبستان و راهنمایی( متوسطه دوره اول) یعنی تا سن ۱۵ سالگی  که همزمان با شکل گیری شخصیت و رشد تفکر شناختی کودکان و دوره حساس نوجوانی در این گروه های سنی می باشد، می تواند به میزان زیادی از آسیب های روانی – اجتماعی  آتی پشگیری کند.

هدف از برنامه مهارت های زندگی در مجتمع آموزشی پیشگامان ایران ، ایجاد فرصت هایی برای کودکان و نوجوانان است تا علاوه بر کسب توانایی های  خواندن، نوشتن و حساب کردن، مهارت هایی را برای زندگی آینده خودشان در مدرسه کسب نمایند. این مهارت های اساسی عبارتند از :

۱-  مهارت های خودآگاهی

۲- مهارت های همدلی

۳- مهارت های ارتباط مؤثر

۴- مهارت های روابط بین فردی

۵- مهارت های تصمیم گیری

۶- مهارت های حل مسأله

۷- مهارت های تفکر خلاق

۸- مهارت های تفکر انتقادی

۹- مهارت های توانایی حل مسأله

۱۰- مهارت های مقابله با استرس

کمیته آموزشی و مشاوره پیشگامان ایران

عنوان مقاله 4

ویراستار مدرسه
24 خرداد 1401، ساعت 09:15۲۰ دقیقه مطالعه
عنوان مقاله 4
خلاصه مطلب

همه ما در زندگی با موقعیت هایی روبرو می شویم که به درستی عمل نکنیم سلامت روانی خودمان و دیگران به خطر می افتد. این موفقیت ها مختلف هستند. به طور مثال: چگونه با دوستان و اطرافیان خود ارتباط برقرار کنیم؟ چگونه مسئولیت های جدید را بپذیریم ؟ چگونه تصمیم بگیریم؟چگونه مشکلاتمان را حل کنیم؟ چگونه با ترس ، اضطراب ، ناکامی ، افسردگی و فشارهای روانی مقابله کنیم؟

در قرن ۲۱ ؛ آموزش مهارت های زندگی به عنوان یک اصل، ضروری است:

« شکل دادن به زندگی از درون تا بیرون »

همه ما در زندگی با موقعیت هایی روبرو می شویم که به درستی عمل نکنیم سلامت روانی خودمان و دیگران به خطر می افتد. این موفقیت ها مختلف هستند. به طور مثال: چگونه با دوستان و اطرافیان خود ارتباط برقرار کنیم؟ چگونه مسئولیت های جدید را بپذیریم ؟ چگونه تصمیم بگیریم؟چگونه مشکلاتمان را حل کنیم؟ چگونه با ترس ، اضطراب ، ناکامی ، افسردگی و فشارهای روانی مقابله کنیم؟

تعریف:

مهارت های زندگی ، توانایی هایی هستند که به ما کمک می کنند با موقعیت های زندگی ، بخصوص موقعیت های پُرخطر ، به طور صحیح برخورد کنیم. وقتی این مهارت ها را کسب کردیم ، می توانیم در ایجاد ارتباط با دیگران سازگارانه عمل کنیم و بدون توسل به اعمالی که به خودمان یا دیگران صدمه می زند مشکلات را حل کنیم.

به طور کلی مهارت های زندگی؛ مهارت هایی هستند که برای افزایش توانایی های روانی – اجتماعی افراد آموزش داده می شوند و فرد را قادر می سازند تا به طور مؤثر با مقتضیات و کشمکش های زندگی روبرو شود که در نهایت منجر به ارتقای بهداشت روانی افراد جامعه، غنای روابط انسانی ، افزایش سلامت و رفتارهای سلامتیدر سطح جامعه می گردند.

آموزش مهارت هایی چون حل مسأله و تصمیم گیری ، تفکر خلاق و انتقادی ، روابط بین فردی ، خودآگاهی ، همدلی و مهارت های مقابله با استرس در مدارس ، علی الخصوص مقاطع تحصیلی حساس پیش دبستانی ، دبستان و راهنمایی( متوسطه دوره اول) یعنی تا سن ۱۵ سالگی  که همزمان با شکل گیری شخصیت و رشد تفکر شناختی کودکان و دوره حساس نوجوانی در این گروه های سنی می باشد، می تواند به میزان زیادی از آسیب های روانی – اجتماعی  آتی پشگیری کند.

هدف از برنامه مهارت های زندگی در مجتمع آموزشی پیشگامان ایران ، ایجاد فرصت هایی برای کودکان و نوجوانان است تا علاوه بر کسب توانایی های  خواندن، نوشتن و حساب کردن، مهارت هایی را برای زندگی آینده خودشان در مدرسه کسب نمایند. این مهارت های اساسی عبارتند از :

۱-  مهارت های خودآگاهی

۲- مهارت های همدلی

۳- مهارت های ارتباط مؤثر

۴- مهارت های روابط بین فردی

۵- مهارت های تصمیم گیری

۶- مهارت های حل مسأله

۷- مهارت های تفکر خلاق

۸- مهارت های تفکر انتقادی

۹- مهارت های توانایی حل مسأله

۱۰- مهارت های مقابله با استرس

کمیته آموزشی و مشاوره پیشگامان ایران

پیش دبستان تخصصی شمیم

پیش دبستانی شمیم با 20سال سابقه در زمینه مهد و پیش دبستانی با مدیریت سرکار خانم اعظم میرشمسی

سابقه همکاری با آموزش وپرورش دز زمینه پیش دبستانی از سال 1390

برنامه اموزشی مرکز

آموزش در زمینه:

آموزش مفاهیم - کارگاه مهارت زندگی --آموزش قران ونماز-کارگاه تفکر وخلاقیت-کارگاه اوریگامی-تقویت حوا س پنجگانه-بازی درمانی-

آموزش موسیقی-آموزش چرتکه-آموزش نشانه ها-دست ورزی-مطالب روانشانسی ومشاوره-قصه گویی-آموزش شعر-آموزش علائم رانندگی

تماس با ما

  • یزد،صفاییه،بلوار صیاد شیرازی، خيابان شهید رسول فرشاد، ساقی۸،پلاک۱۲
  • -38228442-09132746881-09108314372
توسعه داده شده توسط جوانان خلاق و پویایشرکت دانش‌بنیان زیرساخت فناوری خلاق فرتاک آموزش
کلیه حقوق مادی و معنوی برایکلاسهمحفوظ هست